Одеса запрошує в гості

No Comment

Днями стала відома основна програма Одеського кінофестивалю, вже шостого за ліком. Цьогоріч відчувається певне пожвавлення в плані якості і розмаху (на відміну від року минулого  –  хоч і ювілейного, проте дуже складного).

Міжнародний конкурс буде представлений переважно призерами або ж претендентами Каннського фестивалю, як то “Мустанг” новачка Деніз Гамзе Ергювен (Туреччина), “Обійми змії” Сіро Герра (Колумбія), “Зеніт” Далібора Матаніча (Хорватія), а також лауреатами і призерами інших кінопремій і фестивалів – “H.” від режисерського дуету Ранії Аттіе і Даніеля Гарсіа (США),  “Ангели революції” Алєксєя Федорченка (Росія).

 El_abrazo_de_la_serpiente

Одна з сильних сторін цьогорічної програми – “Фестиваль фестивалів”, де практично відсутні прохідні маловідомі картини, – кожна вже стала подією або ж набуде резонансу в період кінопоказів: “Таксі” Джафара Панахі, “Білі ночі листоноші Алєксєя Тряпіцина” Андрія Кончаловського, “Під електричними хмарами” Алєксєя Германа молодшого, “Син Саула” Ласло Немеша, “Чарнівна дівчинка” Карлоса Вермута, “Лобстер” Йоргоса Лантимоса, “Вікторія” Себастіана Шиппера та інші, не менш значні кінофільми.

mustang

Національна конкурсна програма складатиметься переважно з маловідомих кінострічок. Єдиний цікавий учасник – “CAPTUM (lat. Полон)” Анатолія Матешка. Але чи варто очікувати одкровення від режисера ширвжиткового “Дня народження Буржуя”?

Український конкурс короткого метру відразу приваблює кількома вже знаними іменами й назвами: каннська лауреатка Марина Врода зі своєю останньою роботою “Равлики”, “Віддалік” Катерини Горностай (раніше ми писали про її документалку “Між нами”), “Давай не сьогодні” Христини Сиволап (лауреат Trieste Film Festival, фільм, що виборов 100%-е держфінансування), “Безсоння” Максима Мадонова (пам’ятаємо його блискучий “Кінотеатр Україна”) та ще багато інших цікавих стрічок, переважно молодих і натхненних режисерів.

cialo

Українська ретроспектива цього року представляє фільми на тему окупації Одеси в часи Другої Світової. Сміливим і доцільним було рішення показати різнополюсні за своїм ідеологічним спрямуванням фільми, так би мовити, погляди з протилежних окопів. Найбільш цікавим фільмом цієї програми має стати “Одеса у вогні” (1942) Карміне Галлоне – лауреат Канньского фестивалю, що вважався знищеним після війни, аж поки не був знайдений у 2006-му.

Ще один приємний сюрприз для любителів класики – ретроспектива легендарного Джима Шерідана, яку він представить особисто (як почесний гість фестивалю): “Моя ліва нога” (1989), “Поле” (1990), “В ім’я батька” (1993), “В Америці” (2002) – для показу були відібрані найбільш “титуловані” картини ірландського майстра (щоправда без “Боксера” –  чи не найкращої, хоч і менш відомої стрічки, список сеансів виглядає неповним).

І наостанок про головну подію на Потьомкінських сходах. Цьогоріч для широкого загалу фестиваль відкриватиме “Людина з кіноапаратом” Дзиги Вертова з Майклом Найманом в якості композитора і диригента. Це буде теплий вечір липня, одинадцятого дня…

potiomkin_stairways_picture_show

About the author

Володимир Білявський

Related Articles